Bekijk pagina: 1
retsech offline
Mijn mening over deze group
14-sep-2008 (18:48)
Sommige Christenen en gelovige vinden deze group respectloos en vinden zelfs dat het verwijderd moet worden. Ik echter niet,
Okal ben ik het totaal oneens over de content op deze group, toch waardeer ik de respect en eerlijkheid.

Ik denk dat Christenen niet zo veel te doen hebben op een ongelovigen group,
Iemand die converted moet worden kan dat beter worden op de christelijke forums en niet op een goddeloze.

Rets
greenland offline
Helping Habbo - A|R
RE: Mijn mening over deze group
15-sep-2008 (0:28)
Christenen zijn van harte welkom, en mogen alles posten wat ze willen (zolang het maar met respect gaat en met de habbo regels in overeen kom)

Alleen het risco is dat de verwaring kunnen brengen in hun eigen geloof,
net als het christen forum mensen probeer te laten zien wat geloof kan doen etc.
Dark-Templar offline
9-mrt-2009 (13:35)
Ieder z'n eigen mening. We zijn niks meer dan een groepje atheïsten.

Die zijn er genoeg op de wereld, die respecteren het geloof ook, maar geloven zelf niet.
dracula1 offline
18-mrt-2009 (19:36)
Ik vind t humor dat dat de 'humanisten' hun naam hebben van juist gelovigen die in de vroegmoderne tijd twijfelden aan de kerk, en juist zelf de bijbel gingen vertalen (waaruit via Erasumus, Luther, Calvijn etc. het protestantisme ontstond). En dat dan dan allemaal niet gelovigen aantrekt, de ironie van de wereld?
Prestjen offline
Leef!
18-mrt-2009 (20:23)
Ik vind t humor dat dat de 'humanisten' hun naam hebben van juist gelovigen die in de vroegmoderne tijd twijfelden aan de kerk, en juist zelf de bijbel gingen vertalen (waaruit via Erasumus, Luther, Calvijn etc. het protestantisme ontstond). En dat dan dan allemaal niet gelovigen aantrekt, de ironie van de wereld?

Je verwart humanisten met moderne humanisten.
De huidige (moderne) humanisten zijn ongelovig.
dracula1 offline
19-mrt-2009 (13:37)

Ik verwar niks XD Ik merk op dat de naam van de huidige ongelovige humanisten gewoon van de "oude" wel gelovige humanisten komt ;)
Qmb offline
19-mrt-2009 (15:12)
Sommige Christenen en gelovige vinden deze group respectloos en vinden zelfs dat het verwijderd moet worden. Ik echter niet,
Okal ben ik het totaal oneens over de content op deze group, toch waardeer ik de respect en eerlijkheid.

Ik denk dat Christenen niet zo veel te doen hebben op een ongelovigen group,
Iemand die converted moet worden kan dat beter worden op de christelijke forums en niet op een goddeloze.

Rets

Hoezo respectloos? Ze hebben toch zelf ook een Christenen groep?
Christenen
Prestjen offline
Leef!
19-mrt-2009 (17:56)

Ik verwar niks XD Ik merk op dat de naam van de huidige ongelovige humanisten gewoon van de "oude" wel gelovige humanisten komt ;)

Het humanisme is niet echt gekenmerkt door het gelovige of ongelovige aspect maar vooral door het antropocentrische aspect. Het humanisme is uitgegroeid tot een stroming die zich steeds meer richtte op de mens en steeds minder op God.
dracula1 offline
20-mrt-2009 (13:34)

Het humanisme is niet echt gekenmerkt door het gelovige of ongelovige aspect maar vooral door het antropocentrische aspect. Het humanisme is uitgegroeid tot een stroming die zich steeds meer richtte op de mens en steeds minder op God.

Tegenwoordig wel, vroeger was het wel degelijk gelovig maar het richtte zich meer (in tegenstelling tot hoe het was in de middeleeuwen) op het leven op aarde nu, en niet zoveel op het hiernamaals. ("Carpe diem"-idee ;) ) En natuurlijk was het veel geconcentreerd op de Klassieke Oudheid. Te zien aan de kunst en dus ook de kijk op het leven.