Hey, we hebben zojuist een mail naar je gestuurd met een link waarmee jij je wachtwoord kan resetten. Check nu je mail om te kijken of je hem hebt ontvangen.
LET OP! Check ook je 'junk' of 'ongewenste mail' inbox!
zonder geloof met een opper persoon die alles gecreëerd heeft. Als ik een vraag heb zoals "hoe is de aarde ontstaan" kan ik enkel zeggen hoe dat is gebeurt, Waarom/wat het is eerste kwam waardoor we leven kan ik niet beantwoorden Daardoor laat ik deze vraag gewoon open. aangezien niemand het antwoord daar op heeft.
Ik leef prima. Mensen zeggen wel eens dat ze door God worden beschermd, of dat het door God komt dat ze gezond leven en bijv. iets hebben gewonnen, ofzo. Maar ik geloof totaal niet in een overheersend persoon en ik ben ook gezond en als ik iets win, ben ik gewoon trots op mezelf en ga ik niet iets bedanken, wat, naar mijn mening, helemaal niet bestaat. Ik voel me dan zelf gewoon heel sterk en heb niet het gevoel dat ik afhankelijk ben van iets of iemand en dat ik diegene ook moet bedanken en aan mijn zijde moet houden, ofzo. :S
Ik respecteer jullie meningen [a],, maar ik geloof dus wel in God,, en dat ik hem nodig heb,, maar je ziet me wel bij de groep christenen mn mening uitleggen ^^ [a]
zonder geloof met een opper persoon die alles gecreëerd heeft. Als ik een vraag heb zoals "hoe is de aarde ontstaan" kan ik enkel zeggen hoe dat is gebeurt, Waarom/wat het is eerste kwam waardoor we leven kan ik niet beantwoorden Daardoor laat ik deze vraag gewoon open. aangezien niemand het antwoord daar op heeft.
Ik wil je niet uit je prima leventje halen. Maar (steldat he) de Hell nou bestaat. Als je gelooft in de Hell en actie onderneemt zal je leven wat drukker worden. Maar wat zijn de consequenties dan als je geen actie onderneemt? Dan leef je niet meer prima, voor in de eeuwigheid.
Alleen het jammere is, geen van die dingen zijn bewezen. Big Bang, en religie zijn beide niet wetenschappelijk bewezen. Voor wat Big Bang betreft zou ik het eerder een Clue noemen. Wat wel handig zou zijn is om te weten wat wel/niet waar is. Zoals de Bijbel.
Als mensen weigeren de Bijbel te lezen zou het eerder luiheid zijn. Dit is net als verslaving aan roken. Sommige mensen zeggen dat je 20 jaar minder jaren hebt als je blijft roken. Wat je kunt doen is snel stoppen, of lekker genieten van een peuk om de zoveel tijd.
Heb jij, Greenland, wel is een Bijbel gelezen? Weet je precies wat God is? Weet je precies wat de reden van Jezus was? Ik wil je niet overtuigen om erin te geloven. Maar ik probeer je wel onder zoek te laten doen wat het is.
Ik bedoel, je kan bijvoorbeeld een Atheist zijn. Maar een echte Atheist zou juist veel moeten afweten van de religie. Anders ben je iemand die het onbewust reject. Zoals een bord groente, je kan pas echt weten of je het lekker vind of niet als je het geproeft hebt.
Ik vind het een beetje flauw. Waarom zouden wij de Bijbel moeten lezen? We geloven gewoon niet in een God en voelen ons daar prettig bij. We geloven niet in een hel en maken ons er ook geen zorgen over. Ik weet wat geloof is. Ik heb er goed over nagedacht en toen kwam ik tot de conclusie dat ik het niet geloof.
Ik wil je niet uit je prima leventje halen. Maar (steldat he) de Hell nou bestaat. Als je gelooft in de Hell en actie onderneemt zal je leven wat drukker worden. Maar wat zijn de consequenties dan als je geen actie onderneemt? Dan leef je niet meer prima, voor in de eeuwigheid.
Alleen het jammere is, geen van die dingen zijn bewezen. Big Bang, en religie zijn beide niet wetenschappelijk bewezen. Voor wat Big Bang betreft zou ik het eerder een Clue noemen. Wat wel handig zou zijn is om te weten wat wel/niet waar is. Zoals de Bijbel.
Als mensen weigeren de Bijbel te lezen zou het eerder luiheid zijn. Dit is net als verslaving aan roken. Sommige mensen zeggen dat je 20 jaar minder jaren hebt als je blijft roken. Wat je kunt doen is snel stoppen, of lekker genieten van een peuk om de zoveel tijd.
Heb jij, Greenland, wel is een Bijbel gelezen? Weet je precies wat God is? Weet je precies wat de reden van Jezus was? Ik wil je niet overtuigen om erin te geloven. Maar ik probeer je wel onder zoek te laten doen wat het is.
Ik bedoel, je kan bijvoorbeeld een Atheist zijn. Maar een echte Atheist zou juist veel moeten afweten van de religie. Anders ben je iemand die het onbewust reject. Zoals een bord groente, je kan pas echt weten of je het lekker vind of niet als je het geproeft hebt.
Ik leef prima
Mijn leven is al druk en zwaar genoeg zonder dat ik geloof in de Hell, dus dat actie ondernemen zou ik in iedergeval geen eens tijd voor hebben. Die consequenties? Daar verzin ik dan ook wel op (als) het idd echt zo zou zijn.
Het weigeren van het lezen van de Bijbel noem ik geen luiheid. Sommige mensen hebben er inderdaad geen zin in. Dit kan vooral komen aan het tijdgebrek. Ik weet niet hoe rustig jouw leven is Retsech? De mijne is zo druk dat ik het niet normaal noem, dus echt rustig onderuit zitten en de Bijbel lezen heb ik geen tijd voor. Ik snap btw je vergelijking met het Roken niet. Bedoel je er nou mee te zeggen dat mensen lui zijn om te stoppen? Lol, het heet toch niet voor niets een verslaving? Dan is de kans al heel groot dat je niet eens meer kan stoppen. Komt er nog bovenop dat veel mensen hebben zoiets van: ''Weetje, ik rook al zolang, stoppen heeft voor mij nu toch geen zin meer, is het al te laat voor''.
Het niet verstand afhebben van De Bijbel, God, Jezus etc betekent nog niet dat je direct het onbewust reject. Je kan ook niet geloven omdat je niet eens bent met bepaalde regels en eisen die het geloof stellen. Je kan ook niet geloven omdat in de ogen van sommige mensen het geloof slecht is. Want voor veel mensen heeft het geloof tot de dood geleid.
Mijn leven is al druk en zwaar genoeg zonder dat ik geloof in de Hell, dus dat actie ondernemen zou ik in iedergeval geen eens tijd voor hebben. Die consequenties? Daar verzin ik dan ook wel op (als) het idd echt zo zou zijn.
Als de Hell nou wel bestaat, zou jij je korte leventje dan besteden aan zondens verrichten en als je sterft de prijs betalen voor de eeuwigheid? Dan moet je gewoon erg lui zijn.
Het weigeren van het lezen van de Bijbel noem ik geen luiheid. Sommige mensen hebben er inderdaad geen zin in. Dit kan vooral komen aan het tijdgebrek.
Mensen zoals Greenland komen speciaal naar het Christen forum om er iets over te weten. En dan verwijs ik ze door naar de Bijbel. Je kan het daar pas meer zeker weten dan een forumpje.
De mijne is zo druk dat ik het niet normaal noem, dus echt rustig onderuit zitten en de Bijbel lezen heb ik geen tijd voor.
Ik moet elke ochtend om half 7 met de trein naar mijn studie, elke zondag naar de kerk. En zo druk heb ik het nog niet eens. Ik ben een Christen en ik geloof in de Hell, een boekje elke dag eventjes lezen en af en toe naar de kerk gaan vult je schema helemaal niet vol in 1 klap hoor. Tenzij je een erg slechte lezer bent. In dat geval raad ik je aan een snel-lees cursus te volgen.
Het niet verstand afhebben van De Bijbel, God, Jezus etc betekent nog niet dat je direct het onbewust reject. Je kan ook niet geloven omdat je niet eens bent met bepaalde regels en eisen die het geloof stellen. Je kan ook niet geloven omdat in de ogen van sommige mensen het geloof slecht is. Want voor veel mensen heeft het geloof tot de dood geleid.
Greenland kwam bijvoorbeeld met dat geel -> groen geval. Misschien ben jij het met hem eens, Nou dan moet je wel weten dat dit echt geen goede vergelijking is met God. Om dit pas ECHT zeker te weten zou het slim zijn om de Bijbel te lezen.
----
Maargoed het punt van alles was: Je leven is misschien wel prima voor je ja, maar MOCHT de Hell toch wel bestaan, dan heb jij een kort prima leventje opgeoffert voor een eeuwige duur in de Hell. Een boekje lezen en naar de kerk gaan is wel het minste wat je kunt doen.
Je hoeft niet te komen met iets dat je dat niet van plan bent te doen, dat doet er niet toe. Ik voeg ff mijn idee hierbij toe. Een "wat als" theorie.
Ik vind het een beetje flauw. Waarom zouden wij de Bijbel moeten lezen? We geloven gewoon niet in een God en voelen ons daar prettig bij. We geloven niet in een hel en maken ons er ook geen zorgen over. Ik weet wat geloof is. Ik heb er goed over nagedacht en toen kwam ik tot de conclusie dat ik het niet geloof.
Suzie, ik zei nergens dat je erin hoeft te geloven. De Bijbel kan ook vanpas komen voor een Atheist. Om te weten WAT God is.
Ik weet wat God is. Ik heb op school levensbeschouwing waarvoor wij ook stukjes in de Bijbel hebben gelezen en ik heb ook veel dingen op het Christen forum gelezen uit interesse, maar ik ben het er alleen niet mee eens.
Als de Hell nou wel bestaat, zou jij je korte leventje dan besteden aan zondens verrichten en als je sterft de prijs betalen voor de eeuwigheid? Dan moet je gewoon erg lui zijn.
Ik snap wat je bedoelt, maar je moet je voorstellen dat wij gewoon niet in een hel geloven. Dus daar maken we ons geen zorgen om. Bovendien vind ik niet dat ik zondig. Ik ben een goed mens, het enige wat ik niet doe is bidden en naar de kerk ga. Maar ik bergrijp dat je daar anders over denkt. ;)